![]() |
![]() |
Huisdichter Leesvoer voor fijnproevers |
![]() |
![]() maandag, juli 01, 2002 Na alle hectiek van een schoolse proefwerkweek en de daaraan verbonden werkzaamheden had de Huisdichter zich bezig te houden met het circus dat rapportvergaderingen heet. En dan is het uitkijken geblazen: Intimiteit Een leraar moet nooit met een leerling iets beginnen. Nooit mag hij meid of knaap te dicht benaderen. Maar als we over cijfers gaan vergaderen, wordt het toch een zaak van plussen en van minnen... Veelal blijkt het een kwestie van accenten leggen. Zo sprak een collega in alle gemoedsrust: "Bij deze jongen is de vooruitgang groter dan de achteruitgang..." Het had veel weg van een medische diagnose. Het is bij dit alles niet altijd even gemakkelijk objectief te blijven, en consequent. Een moeilijk begrip, trouwens. "Kijk", legde een collega desgevraagd welwillend aan een leerling uit, "consequent betekent: dat is vandaag zo en morgen zo." "En inconsequent dan?" vroeg de leergierige jongeman. Antwoord: "Dat wil zeggen: dat is vandaag zo en morgen zo. posted by Theo | 6:37 a.m. ![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |